Strony, serwisy, portaleStrony, serwisy, portale

Tworzenie stron www

Swego czasu zadał mi ktoś pozornie proste pytanie — co jest najtrudniejsze w projektowaniu serwisów internetowych?

Ku zaskoczeniu rozmówcy odpowiedziałam, że największą trudność sprawia przekonanie zleceniodawcy, zazwyczaj nie znającego tematyki, do zakresu niezbędnych czynności.

„Strony internetowe powinny być bowiem tak zaprojektowane, aby pomóc odwiedzającym znaleźć to, co chcą. Nie to, co wydawca chce promować”.

Tak stwierdził przed laty Jakob Nielsen, duński specjalista w dziedzinie . Stwierdził też, że w ciągu pierwszych dziesięciu sekund po odwiedzeniu dowolnej strony internetowej użytkownik podejmuje decyzję czy na niej pozostanie.

Jeśli pozostaje — statystycznie — gości nie dłużej niż … minutę. W tym czasie czyta około dwudziestu procent tekstu. Nie słowo po słowie. Fragment tekstu, bez struktury … skanuje wzrokiem, a wzór skanowania przypomina literę F.

Zgodność ze standardami

Co zatem należy zrobić aby przygodny internauta gościł na naszych stronach dłużej niż … minutę?

Z poziomu potencjalnego użytkownika każda strona internetowa powinna być dostępna i użyteczna z chwilą jej uruchomienia w Sieci. Tym bardziej, że wśród odwiedzających są osoby, które korzystają z programów wspierających ich wizualnie, słuchowo lub przetwarzających kod stron na znaki alfabetu Braille`a.

Dla tej grupy użytkowników Internetu ważne jest aby kod stron i związane z nimi aplikacje były jak najbardziej zgodne ze standardami W3C, specyfikacjami i różnymi wytycznymi.

Szczegóły oferty, koszty

W stale zmieniającej się i ewoluującej przestrzeni cyfrowej zgodność ze standardami wymusza ciągłą i systematyczną pracę na rzecz serwisu.

Łącząc wieloletnie doświadczenie w tej dziedzinie oferuję:

  1. Projektowanie dostępnych, użytecznych i responsywnych stron www,
  2. Optymalizację i pozycjonowanie (SEO) stron internetowych,
  3. Administrowanie i zarządzanie serwisami internetowymi.
  4. Porady, konsultacje (CSS, HTML, UI/UX, SEO).

W ramach deklarowanej, kompleksowej usługi, ma miejsce:

  • bezpłatna wycena usługi.
  • dopełnienie formalności (spisanie umowy cywilnoprawnej).
  • opracowanie serwisu i towarzyszących aplikacji, arkuszy stylów i grafiki.
  • zamieszczenie serwisu na serwerze .
  • podpisanie protokołu zdawczo-odbiorczego.

Koszty: 150.00 — 175.00 złotych brutto x ilość dokumentów HTML.

Serwis www i co dalej?

Oferuję minimum roczną, kompleksową, codzienną opiekę. Konkretnie, dbałość o: kod stron, arkusze stylów, skrypty, grafikę, dostępność, użyteczność, aktualizacje i .

Koszty: Miesięcznie 700,00 złotych brutto przy serwisie do dwudziestu dokumentów HTML. Koszty większych serwisów są negocjowane.

UWAGA! Powyższe informacje nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu art. 66 § 1 Kodeksu Cywilnego.

Jak można zamówić usługę?

Usługę można zamówić przesyłając e-mail, traktowany jako wstępne oświadczenie woli zawarcia umowy.

Po spisaniu umowy cywilnoprawnej Zlecający proszony jest o uiszczenie zadatku.

Deklarując odpowiedzialność za użyteczność i dostępność opracowywanych stron, ich przyjazność dla przeglądarek i dbałość o ciągłą zgodność ze standardami W3C — pozostaję do dyspozycji tych, którzy kogoś takiego poszukują.

Dane teleadresowe Dane teleadresowe

Barbara Cholewa
ul. Podhalańska 11/1, 41‐907 Bytom, PL
Wyślij e-mail b.cholewa[at]interia.plZadzwoń+48 798 494 777
  • Adres e-mail służy do korespondencji dotyczącej usługi audytu stron i sklepów internetowych.
  • Z chwilą otrzymania wiadomości elektronicznej staje się ona moją — adresata — własnością. Odtąd postępuję zgodnie z obowiązującym prawem i chronię prywatność oraz dane osobowe nadawcy.

Słownik

DOMENA
Domena internetowa — adres internetowy przypisany do każdej strony www. Złożony jest z nazwy i rozszerzenia.
Rejestracja domeny — czynność wykupienia abonamentu na domenę na wyznaczony czas. Domena w tym czasie jest zarezerwowana dla jej abonenta. W wypadku jej nie przedłużenia abonent traci do niej prawa.
Delegacja domeny — informacja, gdzie znajduje się serwer DNS obsługujący daną domenę. Informacja ta znajduje się w rekordzie NS. Wyróżnić można m.in. takie delegacje jak: parkowanie, przekierowanie IP, przekierowanie z maskowaniem.
HOSTING
Hosting to usługa polegającą na udostępnieniu wydzielonej powierzchni stale podłączonego do Internetu serwera lub serwerów. Umożliwia przechowywanie dowolnego typu stron internetowych oraz związanych z nią plików, domen, subdomen, kont e-mail i baz danych.
Hosting Współdzielony — to najbardziej popularny rodzaj hostingu, gdzie właściciele tego typu kont współdzielą fizyczny serwer i jego zasoby.
Hosting VPS (ang. Virtual Private Server) — zapewnia lepszą wydajność i dostęp do systemu operacyjnego serwera.
Hosting dedykowany — zapewnia cały serwer lub kilka serwerów – tylko dla naszej witryny; gdy ta działa z dużymi bazami danych i plikami multimedialnymi.
Hosting w chmurze (ang. Cloud Hosting) – to sieć połączonych ze sobą serwerów, przechowujących te same informacje.
POZYCJONOWANIE
Pozycjonowanie to czynności prowadzące do wypromowania dostępnego dla wszystkich serwisu internetowego na jak najwyższą pozycję w wynikach wyszukiwania. Wypromowanie — na wybrane słowa kluczowe i frazy.
Przez czynności wewnętrzne, dotyczące etycznego pozycjonowania stron, należy rozumieć między innymi dbałość o:
  • Zgodną z normami wydajność obiektów (strony internetowe, obiekty graficzne, skrypty, arkusze stylów),
  • Optymalizację ilości żądań,
  • Poprawność składni dokumentów z oficjalną specyfikacją języka,
  • Semantyczną budowę kodu stron internetowych,
  • Dostępność serwisu dla ogółu społeczeństwa,
  • Zgodność wszystkich arkuszy stylów z oficjalną specyfikacją,
  • Dobór treści,
  • Dobór metaznaczników,
  • Dobór słów kluczowych,
  • Poprawność odnośników wewnętrznych,
  • Dobór wartościowych odnośników zewnętrznych,
  • Uzyskiwanie dostępu do obiektów graficznych, skryptów, formularzy oraz multimediów.
Przez czynności zewnętrzne, dotyczące etycznego pozycjonowania stron, należy rozumieć między innymi:
  • Analizę profilu odnośników prowadzących do serwisu,
  • Sprawowanie nadzoru nad promocją serwisu,
  • Sprawowanie nadzoru nad ewentualnym wykorzystywaniem zasobów serwisu przez innych wydawców, podejmowanie stosownych interwencji.
SERWER
Komputer podłączony na stałe do sieci Internet, mający określony zestaw cech: wydajność sprzętu, przepustowość, system operacyjny, pamięć RAM.

Zaktualizowano